Tudj meg többet a Facebook reklámok alapjairól!

Kezdőként ijesztően könnyű profitnövelés helyett pénzégetésre használni a hirdetéseket. Ennek elkerülése érdekében fontos, hogy képben legyél az alapokkal, és magabiztosan használd a hirdetéskezelőt! Az alábbiakban egy tömör összefoglalóval segítünk megismerkedni vele!

A Facebook reklám, és ami mögötte van

A körülbelül 6 millió aktív hirdető egy bőséges piacot jelent, ugyanakkor az azonos célközönséget megcélzó kampányok versenyeznek. Felfoghatod úgy, akár egy aukciót, de azért ennél jóval többször van szó! Alapvető szempont az értékteremtés is az érdeklődők számára, vagyis nem egyedül a hirdetési keret határozza meg az eredményt. 

Úgy érzed segítségre lenne szükséged? Jobb szeretnéd profi szakértőkre bízni hirdetéseid menedzselését? Ez esetben javasoljuk a 7Blog performance marketing szolgáltatását! Végre elfelejtheted a veszteséges hirdetéseket, a céltalan pénzégetést, és koncentrálhatsz a vállalkozásod megszilárdítására, a profit növelésére. 

Térjünk vissza az FB reklámokra! A büdzsé mellett hangsúlyos a hirdetés minősége, relevanciája is. Az algoritmus figyelembe veszi azt is, hogy az üzeneted megfelelő, és az éppen ideális célcsoporthoz juttatnád el. A szabályzat betartása szintén létfontosságú. 

Egy új fiók esetében, kezdőként még ki kell érdemelni a Facebook bizalmát. Amint letudsz jó néhány sikeres kampányt, mindez változni fog. Értéket teremtve előrébb juthatsz a versenyben! Ettől függetlenül sosem szabad megfeledkezni a számokról!

A hirdetési fiókod alapbeállításai 

A létrehozása előtt érdemes átágondolnod, hogy egyedül menedzseled, egy vállalkozásod van, vagy pedig több személynek is adnál hozzáférést, esetleg megbíznál egy ügynökséget. 

Előbbi esetében elegendő a személyes hirdetési fiók, míg utóbbinál a business manager választása javasolt. A vállalkozáskezelő lehetőséget teremt, hogy több hirdetési fiókot, illetve vállalkozást is menedzselhess, ugyanakkor beállíthatsz plusz hozzáféréseket. 

Célravezetőbb az utóbbi létrehozása, hiszen a kezdeti elgondolások idővel változhatnak, a vállalkozáskezelőben lévő fiók pedig rengeteg opciót kínál. 

Elkészült már a weboldalad? Amennyiben igen, a Facebook Pixel beállítására is gondot kell fordítanod. A kódrészletet az egyes aloldalakba ágyazva mérheted a forgalmat és az aktivitást. Az általad meghatározott konverziókat hozzárendelheted a hirdetésekhez, ami elengedhetetlen, ha tudni szeretnéd, hogy melyik teljesít legjobban.

Ismerkedés a funkciókkal, célok meghatározása

Amint átfutottad a lehetőségeket, és megismerkedtél az összes funkcióval, nem árt átgondolnod, hogy ki is a célközönséged. Ez egy kihagyhatatlan lépés! Különböző közönségtípusokat állíthatsz elő, például hideg közönséget, de olyan csoportot is, amelynek már volt valamilyen mikro-elköteleződése. Ne feledkezz meg a cél meghatározásáról sem! Figyelemfelkeltés, márkaépítés? 

Nagyon mélyre kell ásnod, hogy alaposan beletanulj! Érdemes fejlesztened magad, azonban bármikor kérhetsz szakértői segítséget!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!