Digitalizált szállítólevél – újítások a generálkivitelezésben

Hazánk építőiparában igen égető problémának számítanak a magas árak és az alacsony fokú hatékonyság. A jelenségre reagálva egy úgynevezett intelligens szállítólevél bevezetésével törekednek a megoldás megtalálására a szakemberek.

A cél a hatékonyság növelése

Annak érdekében, hogy a gyártói, a kereskedői és a generálkivitelező felek is összehangolt, sima és átlátható kommunikáció mentén dolgozhassanak, összefogás szükséges. Az építőipar állandó problémáira reagálva egy olyan innovatív megoldás kidolgozására van szükség, amely gyorsíthatja a folyamatokat.

A Digitális Terep-Logisztika Standard közös erővel azon dolgozik, hogy az anyagszállítmányok és a készletek digitalizált módon legyenek láthatóak. Így a kivitelező és az építőanyag beszállítást végző cégek között is jól nyomon követhetőek lesznek a folyamatok. 

A projekt mögé számos jelentős építőipar szereplő állt be támogatóként, többek között a Magyar Építő, a Futureal, a Market vagy a KÉSZ is egyetértett a cél elérésének fontosságában.

Ha átlátható, profi szakértelemmel dolgozó cégre bíznád épületed szervezett kivitelezését, a Színvonal Bau Kft. széles körű szolgáltatásait érdemes igénybe venned!

Az intelligens szállítólevél működési elve

Az intelligens szállítólevelet webes felületen gyorsan összeállítva, QR-kód segítségével tekinthetjük meg, melyben a szállítólevélen lévő termékek és mennyiségek is fel vannak tüntetve. Ez a gyártók és a kereskedők számára is egy könnyen elérhető, hatékony megoldás, mely sok időt spórolhat.

A szállítóleveleken lévő QR-kód lehetőséget biztosít arra, hogy áru átvételekor a kivitelező digitális módon azonosítsa a szállított termékeket. Azok átvételéről is nyilatkozhat egy mobil applikáció segítségével, így nyomon követhetővé és bármikor visszakereshetővé válik a folyamat. 

Legfőbb előnyei

A kivitelező számára is nagy könnyebbség a digitalizáció, hiszen így anyagraktár szoftvert alkalmazhat, javítva az anyaggazdálkodás hatékonyságának mértékét. Emellett a szállítók is sokat köszönhetnek a folyamatnak, hiszen a szállítólevél kezelése felgyorsul, azonnal elektronikusan jelezve az átvett áru állapotát.

Összességében elmondható, hogy a digitalizált szállítólevél használatával kiszámíthatóbbá tehetőek a rendelések, hiszen a kivitelező nyomon követheti a friss készletszinteket, és ezáltal előre tervezhet.

Márpedig generálkivitelezés során elengedhetetlen, hogy minden átláthatóan struktúrálva, a projektet kézben tartó szolgáltató számára is elérhető legyen. Emellett fontos, hogy a megrendelő is ráláthasson a folyamatokra, hiszen számára a legfontosabb a jó végeredmény.

Bízd épületed generálkivitelezését vagy felújítását a Színvonal Bau Kft. szakértelmére, hogy innovatív, átlátható megoldásokkal segíthessék épületed elkészültét!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!