Rekordhosszúságú gyorsvasútvonal épült Kínában

Míg például Angliában három éve a LondonA világ legelső metrójának építése 1861-ben. és Birmingham közti 160 km-es távolságon gondolkoznak, vagy, hogy ne menjünk túl messzire, hazánkban pedig már kb. 5 éve a 4-es metróA világ legelső metrójának építése 1861-ben. t próbálják összehozni, addig KínaA város, ami egy 7,9 erősségű földrengés óta érintetlen turista látványosság. megnyitotta az új nagysebességű, ún. „bullet train” vasútvonalat PekingPeking nappal is sötétségbe borult a sűrű szmog miatt. és Kuangcsou (másik nevén KantonÉlet a felhőkarcolók árnyékában – Kanton két arca II.. ) között. A táv itt „csupán” 2300 km, melyet a vonatTöbb ezer bangladesi zarándok utazása a Ramadán végén. , 35 várost és a fél országot keresztezve, 8 óra alatt tesz meg.

Rekordhosszúságú gyorsvasútvonal

A London – Tripoli távolságnak megfelelő útvonal hosszúságában világrekord, és hozzátéve, hogy 2007-ben Kínában még sehol sem voltak gyorsvasutak, egészen elképesztő ez a teljesítmény.

Az utazásChile elhagyatott bányavárosai. Peking Nyugati Vonatállomásáról indul, és a nagyobb állomásokat tekintve áthalad Csengcsoun, Wuhanon, a Jangce folyóElkészült Kína első, folyó felett haladó autópályája. n, majd Changsha városA város, ami egy 7,9 erősségű földrengés óta érintetlen turista látványosság. án. A legolcsóbb ülések az új vonatokon 500 jüanba, vagyis átszámítva kb. 18.000 Ft-ba kerül. Az út hossza ezzel egyébként kevesebb, mint a felére csökkent, ugyanis a bullet train és az ehhez szükséges sínpár megépítése előtt ugyanezen út 20 órát tett ki. A régi vonatok azonban még olcsóbb árai miatt továbbra is működnek, a régi síneken, párhuzamosan haladva az új mellett.

Rekordhosszúságú gyorsvasútvonal

Az újdonsült útvonalnak köszönhetően új lehetőségek nyíltak meg a turisták előtt, hogy északról dél felé szeljék át az országot, melyben egyértelmű vetélytársai lettek a repülőMalacot szállítottak le egy repülőgépről. gépeknek. Hiszen nem kell órákat várni a gép indulására, átmenni a csomagvizsgálaton, és mellesleg akik erre esetleg érzékenyek, azoknak az sem elhanyagolható, hogy nem kell izgulni egy esetleges turbulencia miatt.

Kínának az elkövetkező éveket tekintve ambiciózus tervei vannak, a vonatközlekedés fejlesztésére, különösképpen a keletről nyugatra tartó sínpályák kiépítésére. A terjeszkedés azonban nem maradt vita nélkül: nemrégiben tüntetések voltak a városhoz közel haladó nagysebességű sínhálózat miatt Pekingben, ugyanis a helyiek szerint ezzel elveszik a sín mellett élők nyugalmát, valamint az sem segítette a kormány elképzeléseit, hogy nemrégiben korrupcióval vádolták meg a vasútA jövő vasúti közlekedése: átszállás egy mozgó vonatra. ügyi minisztert, nem említve a 2011-ben, Wenzhouban történt vonatszerencsétlenséget, melyben 40 ember vesztette életét, és további 200 sérült meg.

Azonban a kínai állam kiadásai a nagy sebességű vasutakra már elérik az óriási, évi 22 100 milliárd Ft összköltséget, melynek hatására nem csoda, ha Kínai a 21. század vasút"Annyian vannak, mint az oroszok" - Éjszakai forgalom Moszkvában. nagyhatalma lesz, vagy talán már lett is.

Forrás:azutazo.hu

Rekordhosszúságú gyorsvasútvonal

Rekordhosszúságú gyorsvasútvonal

Rekordhosszúságú gyorsvasútvonal


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!