Így épült a Golden Gate

A hídRégi idők fából készült hídja. megépítése előtt hajóA 3 legimpozánsabb vízi híd a Világon. n, csónakon lehetett átkelni a San Franciscó-i öblön, a rendszeres komphajójáratok az 1840-es években indultak meg. Az átkelés 20-25 percet vett igénybe. San FranciscoSan Francisco színes tavai. volt a legnagyobb amerikai városBelchite - a lerombolt spanyol szellemváros. , amelynek ellátását kizárólag komphajók biztosították. Mivel a városnak nem volt állandó összeköttetése az öböl más helységeivel, lassabban fejlődött.

Így épült a Golden Gate

A szakemberek egy része azt állította, hogy lehetetlen hidat építeni a 2042 méter hosszú tengerszoros felett, ahol a rendkívül erős dagálykor örvénylik a tengervíz és a szoros közepén 150 m mélységet is eléri. A Golden GateSzínes fotók ikonikus látványosságok építkezéseiről. híd az Amerikai Egyesült ÁllamokAz amerikai szesztilalom képeken. második leghosszabbNem okozott gondot a meteorológusnak az 58 betűből álló walesi városka kiejtése. függőhídja, amely a Csendes-óceánt és a San Franciscó-i öblöt elválasztó szorost íveli át. A San Francisco-félsziget északi csúcsán elterülő San Franciscót köti össze Marin megyével. A Golden Gate híd építését 1933. január 5-én kezdték el, és 1937. május 27-én adták át a gyalogos forgalomnak.

Így épült a Golden Gate

A költséges híd tervezése mögött az ambiciózus mérnök, Joseph Strauss állt. Strauss mintegy 400 szárazföldi felvonóhidat épített már, de a Golden Gate-hez hasonló monumentális építményt még nem valósított meg soha. A tervrajzon két masszív konzolt gondolt el a tengerszoros két partjára, melyeket középen egy felfüggesztett szegmens köt össze. Strauss azt állította, hogy 17 millió dollárból meg tudja építeni a hidat. A legkézenfekvőbbnek tűnt egy függőhídA világ legrémisztőbb hídjai. típusú építmény, amelynek megvalósítását segítenék a kohászat legújabb előrelépései. Strauss több mint tíz évig kilincselt pénzügyi támogatásért Észak-Kaliforniában. Nagy ellenállásba ütközött, sőt bírósági perrel is fenyegették. Az USAA Fehér Ház átalakítása Harry Truman elnöksége idején. Hadügyminisztériuma attól tartott, hogy a híd esetleges szabotázsa akadályozza a hadihajókat a kikötőA világ leghosszabb mólója. k elérésében.

Kalifornia állam törvényhozó testülete 1929-ben hivatalosan megbízta a Golden Gate Bridge and Highway District korlátolt felelősségű társaságot a Golden Gate híd tervezésével, finanszírozásával és kivitelezésével. A New YorkA New York-i Szabadságszobor építése. -i tőzsde összeomlása után lehetetlen volt pénzt szerezni, így a társaság kötvénykibocsátásra törekedett. 1930 novemberében a híd építésében érdekelt megyék megszavazták a kötvények kibocsátását, de két év eltelte után sem sikerült eladni az összes kötvényt. 1932-ben a Bank of America alapíSan Francisco színes tavai. ja, Amadeo Giannini a bank nevében megvásárolta a kötvényeket, hogy elősegítse a helyi gazdaság fejlődését.A híd végül 1937-ben készült el, miután megépült bekerült a Rekordok könyvébe, ez a híd lett a leghosszabb függőhíd a világon. Csak 8 olyan híd van ma a világon, mely megelőzi a Golden Gate-et.

Így épült a Golden Gate

A hidat eredetileg piros ólom-oxid alapozóval festették le és piros, ólomtartalmú fedőréteggel látták el. Az 1960-as években kezdték el újrafesteni a hidat cink-szilikát alapozóréteggel, amit PVC-vel vontak be, mindez a korrózió elleni védelmet szolgálta. Az 1990-es évek óta műszállal fedik be a felső rétegeket.A hidat ma 38 festő tartja karban, akik ott kezdik el a munkát, ahol a fényezés már nagymértékben erodálódott.

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate

Így épült a Golden Gate


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!