A Boeing újra a pályán

Ez az év nem volt jó év az utazási ipar vállalatai számára, főként az év elején megkezdett és bevezetett, járvány okozta utazási korlátozásoknak köszönhetően, amelyek a lakosság azon félelméből fakadnak és függenek is tőle, hogy repülőgépeken, hajókon és más utazási módok használatával elkaphatják a vírust, ugyanis ezek olyan helyek, ahol sok ember tartózkodik egy légtérben. Ennek eredményeként a légitársaságok soha nem látott visszaesést tapasztaltak, ami oda vezetett, hogy a részvényárfolyamok rendkívüli mértékű volatilitást mutattak a pénzügyi piacokon, valamint csökkent a repülőgép-vásárlási képesség is. A nagy globális Boeing repülőgépgyártó számára ez kivételesen nehéz év volt, de végre látszik némi fény az alagút végén. A pandémiás problémák közepette a Boeing azon dolgozik, hogy a 737 Max flottája ismét működőképes legyen, miután 2019-ben el volt tiltva a repüléstől azt követően, hogy több gép is lezuhant. Vessünk egy pillantást arra, hogy a Boeing idén milyen különféle faktorokat tapasztalt, és azt is nézzük meg, hogy mindezek hogyan befolyásolhatták a Boeing tőzsdei árfolyamát, valamint, hogy mit tartogathat a jövő a repülőgépgyártó társaság számára.

Amikor minden rosszra fordult

2019 márciusában a Boeing Max 737 típusú repülőgépek el voltak tiltva a repüléstől, ugyanis hat hónapon belül több halálos kimenetelű repülőgépszerencsétlenség is történt, és 346 ember vesztetette életét a szerencsétlen és szörnyű repülőgép-baleset-sorozat miatt. Az első Lion Air által üzemeltetett járat 2018 októberében zuhant le, mely tragédia során 189-en veszítették életüket.  Ez a járat Jakartából indult el, és nem jutott túl messzire, mielőtt hatalmas zuhanással a tengerbe csapódott volna, ezáltal a fedélzeten tartózkodó összes utas és személyzet halálát okozva.  A második, korai véget érő járat 2019 márciusában zuhant le, amely szerencsétlenség során 157 ember veszítette életét, amikor az etióp légitársaság Boeing 737 Max repülőgépe felszállt Addisz-Abebából és néhány perccel később lezuhant. Két szörnyű baleset és sok ember halála azt jelentette, hogy a Boeing kénytelen volt beszűntetni ezen flottája járatait, és vissza kellett mennie egészen a tervező asztalig. A részletesebb elemzés során két hibát fedeztek fel, amelyek között hibás érzékelők és egy tervezési hiba is szerepelt, amelyek a repülőgép orrának lefelé tolását eredményezték.  A Boeing-nek fejlesztenie kellett a tervét, számos biztonsági tesztet és különféle tesztrepülést kellett végrehajtania a 737 Max repülési tevékenységbe történő visszakapcsolása érdekében. Most, majdnem két évvel később, a Boeing 737 Max ismét az egekbe szállt, miután az Egyesült Államok Szövetségi Légiközlekedési Hatósága (FAA), valamint a brazíliai  – és az egyesült királyságbeli szabályozó szervek ezt  jóváhagyták.

A 737 Max visszatérése

Az első légitársaság, amely a Boeing 737 Max gépekkel indította újra a járatait, a brazil Gol légitársaság volt. Celso Ferrer, a Gol üzemeltetési alelnöke bizalmát fejezte ki a flottával kapcsolatban, mondván: “Az elmúlt 20 hónapban a legintenzívebb biztonsági intézkedéseket és áttekintéseket hajtottuk végre a kereskedelmi repülés történetében. Mindenekelőtt a biztonság legfontosabb. “2 A tesztrepülést Sao Paulo Guarulhos nemzetközi repülőteréről Porto Alegre városába hajtották végre, és a repülőgép sikeresen eljutott rendeltetési helyére, teljesen biztonságos körülmények között a további tíz repülés alkalmával is. A Gol flottájában már van hét Boeing 737 Max repülőgép, és plusz 95 még úton van. Emellett a Ryanair európai diszkont légitársaság 210 gépet rendelt ugyanebből a típus számból. Az American Airlines is azt tervezi, hogy december végén újraindít járatokat a 737 Max repülőgépek használatával.

Boeing a piacokon

A Boeing tőzsdei kereskedésére koncentrálók számára néhány igen kemény év telt el, mivel a vállalat részvényei sokat veszítettek értékükből a Covid-19 járvány, valamint a 737 Max problémai miatt. 2019 elején, nem sokkal a 737 Max flotta forgalomból történő kivonását követően, a Boeing április 4-e és május 13-a között 14,8% -os részvényárfolyam csökkenést tapasztalt. Innentől kezdve a vállalat lassú csökkenést tudhatott magáénak a 2020-as márciusáig, amikor is az árak február 12-e és március 19-e között hatalmas mértékű, 71,8% -os visszaesést jegyeztek.

Visszatérés a növekedés irányába

A rögös utazás azonban hamarosan véget érhet a repülőgép-társaság számára, mivel a Boeing részvényei december 5-én hétfőn, csaknem 5% -kal emelkedtek.  Mivel a 737 Max újra működésbe lép, és a Covid-19 oltóanyag már úgymond játékban van, a járatok gyakorisága valószínűleg növekedni fog, és ez a Boeing részvények árának felerősödését kell, hogy magával hozza menet közben. Ezidáig, ez a két tényező a Boeing részvényeinek 40% -os visszaerősödéséhez vezetett 2020 novemberében.  Érdemes megjegyezni, hogy bár a kezdeti turbulencia véget érhet a Boeing számára, az út egyelőre még nem lesz zavartalan.  A vállalat továbbra is nagy összegű adóssággal rendelkezik, és a légitársaságok hatalmas mértékben póruljártak 2020-ban, így kevésbé valószínű, hogy hamarosan nagy repülőgép-vásárlásokat fognak végezni. Más szóval, bár a jövő fényesnek tűnik a Boeing számára, a helyreállításhoz vezető út lassú és egyenletes utazás lehet az utazási ipar résztvevőinek nagyrésze számára.

A lényeg

A Boeing több turbulenciát is tapasztalt, az égbolton és a pénzügyi piacokon egyaránt, mivel a Boeing 737 Max fiaskó, valamint a Covid-19 világjárvány következtében az utazási ágazatot érintő hatalmas csapás kombinációja megalapozta a társaság elég nehéz helyzetét. Ami a piaci turbulenciát illeti, az ebből fakadó volatilitás mind lehetőségeket, mind pedig kockázatokat jelenthet olyan tájékozott kereskedők számára, akik Boeing részvények kereskedésében vesznek részt CFD (Contracts for Difference) formájában, mivel azok lehetővé teszik az olyan vállalatok részvényeinek árváltozásaiból – akár azok nőnek vagy pedig csökkennek – fakadó lehetőségek megragadását, mint amilyen például a Boeing, anélkül, hogy meg kellene vásárolni az alapul szolgáló eszközt.

Az iFOREX-nél, a kereskedők CFD formájában több mint 900 különféle pénzügyi instrumentumból választhatnak, beleértve a Boeing részvényekkel történő kereskedést is, ugyanúgy, mint ahogy sok más, élen járó globális vállalat részvényeivel megvalósuló kereskedést. Emellett a tőzsdei áruk, az ETF-ek, az indexek, valamint a devizák kereskedését is. Az iFOREX kereskedési platform lehetőséget biztosít a kereskedők számára, hogy az otthon kényelméből, számítógépükről vagy okostelefonjukról egyszerűen és könnynedén hozzáférjenek a globális piacokhoz. Regisztráljon még ma, és kezdje meg a kereskedést az ingyenes oktatási anyagok használatával, ideértve a videó oktatóanyagokat, a kereskedési szakértő segítségével történő, személyre szabott képzést, valamint a tájékoztató jellegű PDF útmutatókat is, amelyek elmagyarázzák a piac működésének alapjait, és egyszerre segítenek abban, hogy Ön fejleszteni tudja kereskedési képességeit.

VIBHS Financial Limited társaságot az Egyesült Királyságban a Financial Conduct Authority a 613381. sz. hivatkozási szám engedélyezte és szabályozza. Angliában és Walesben korlátolt felelősségű társaságként van bejegyezve a Companies House-nál 08279988 -as cégjegyzékszámon.

Az iFOREX csapata együttműködött a dokumentumban szereplő anyagok előállításában, és az ebben a dokumentumban szereplő anyagok semmilyen esetben sem tekinthetőek – sem kifejezetten, vagy hallgatólagosan, sem közvetve vagy közvetlenül – pénzügyi eszközre vonatkozó befektetési tanácsnak, ajánlatnak, vagy befektetési stratégiára vonatkozó javaslatnak.  A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. Ennél a szolgáltatónál a lakossági befektetői számlák 71.91 %-án veszteség keletkezik a CFD-kereskedés során. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Kérjük vegye figyelembe: A múltbeli teljesítménymozgások számításai a határidős ügyleteket reprezentálhatják és nem pedig a mögöttes eszközt. Teljes jognyilatkozat: https://www.iforex.hu/legal/article-disclaimer


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!