Reklámok az életünkben

Ha csak rágondolunk megjelenik az adott termék reklámja a Facebook hírfolyamunkban, tartja a városi legenda. Nézzünk utána, hogy mi alapján jelenhetnek meg a hirdetések a Facebook oldalunkon.

Az online marketing specialista, ha megkap egy olyan feladatot, ami arról szól, hogy egy terméket vagy szolgáltatást értékesítsen online, akkor – a teljesség igénye nélkül – a következő megoldásokkal illetve célzással élhet.

A hirdetések targetálása, azaz célzása azt jelenti, hogy az adott hirdetést milyen emberek fogják látni a hírfolyamunkban.

Érdeklődés alapú célzás

A Facebook látja, hogy mi iránt mutatunk érdeklődést, milyen oldalakat likeolunk, milyen képeket híreket nézegetünk. Ebből adódóan érdeklődés alapon is lehet célozni, így könnyen meghatározhatjuk, hogy milyen ember lássa a hirdetésünket.

Remarketing alapú célzás

Meg lehet mondani a Facebooknak, hogy egy olyan célközönségnek mutassa meg a hirdetéseket, akik már jártak az adott honlapon, a kosárba is helyezték a terméket, de mégsem vásárolták azt meg. Általában, ha egy ilyen ember látja újból az adott terméket nagyobb eséllyel meg is vásárolja azt.

Hasonmás alapú célzás

Van lehetőség kiválasztani egy meghatározott tevékenységet elvégzett emberekből álló csoportot, például az adott honlapon már vásárolt emberek csoportját. A Facebook azonosítja az ebbe a célközönségbe tartozó emberek közös tulajdonságait (például demográfiai jellemzőit vagy érdeklődési köreit). Ezután a hirdetések olyan emberekből álló célközönségnek jelennek meg, akik hasonlóak hozzájuk.

Ez a cikk csak érintőlegesen érinti a célzások bonyolult világát, minél profibb egy kampány, annál jobban átgondoltak a kampányok célzási stratégiái.

Kicsit jobban belemerülve a célzások világába láthatjuk, hogy mennyi lehetőség áll rendelkezésére egy online marketing szakembernek arra, hogy elérje a célcsoportját.

Összegezve, nem gondolatolvasó a Facebook, csak vannak profi marketing szakemberek, akik maximálisan kihasználják ennek az eszköznek a lehetőség


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!