A világ legnépesebb államában tavaly közel 18 millió új autót adtak el, de az eladások jelentős részét mégsem az idehaza is ismert autótípusok teszik ki, hanem a Kínában gyártott, jól ismert típusok másolatai. Különbség csak a technikai korlátok miatt adódik, ugyanis az ismert formát sok esetben fáradt gyártósorokon, múltidéző technológiával állítják elő. A következő néhány kínai modell kinézete meglehetősen ismerős lehet még azoknak is, akik nem különösebben foglalkoznak a négykerekűekkel.
Oliver Tidman, egy szellemi termékek jogi védelmével foglalkozó iroda ügyvédje elmondta, hogy ugyan minden államban léteznek a szellemi tulajdont (jelen esetben az autók dizájnját, „formáját”) védő törvények, a gyakorlatban nehéz bebizonyítani, hogy akár egy teljesen ugyanúgy kinéző kínai autó szándékosan vagy véletlenül lett pont ugyanolyan, mint egy híres autógyártó hasonló terméke; pláne, ha szigorúan véve nem is néz ki ugyanúgy, csak erősen hasonlít.
Shuanghuan Noble / Mercedes Smart ForTwo
Landwind X7 (felső kép) / Range Rover Evoque (alsó kép)
Audi A4 kombi / Yema F16
CH Auto Lithia (felső kép) / Audi R8 (alsó kép)
BYD S8 (felső kép) / Mercedes CLK (alsó kép)
Lifan 320 / MINI Cooper
Yema T-SUV / Volkswagen Tiguan
Haima M2 C-sport – Mazda2
Geely GE / Rolls-Royce Phantom
Chery QQ / Chevrolet Daewoo Matiz
Zhejiang Jonway UFO / Toyota RAV4
Dongfeng EQ2050 (felső kép) / Hummer H1
Dongfeng EQ2050 M3D (felső kép) / Hummer H2
Geely Merrie 300 (alsó kép) / Mercedes-Benz C-osztály
BAIC BJ80 (felső kép) / Mercedes-Benz G-osztály
Az autók biztonsága
Hogy nemcsak a kinézet a probléma a kínai autókkal, hanem egyebek mellett a biztonság is, arra példa a 2006-os Brilliance BS6 típusú felső kategóriás kínai modell töréstesztje. Az autó katasztrofális eredményeket produkált, mindössze egy csillagot kapott a lehetséges ötből. A biztonsági utascella összerogyott, és még az első ajtó is leszakadt; a sofőr és az utasok szörnyethaltak volna abban a 64 km/h-s balesetben, amelyet egy átlag mai autóban könnyebb sérülésekkel megúsznának.