Miben segít egy kreatív ügynökség?

Kreativitás, marketing, ügynökség. Ezek a kifejezések akár még hétköznapinak is mondhatóak, és kétségtelenül sokan rendelkeznek is egy körübelüli képpel, már ami a jelentésüket illeti. Mégis, ha nem külön-külön szemléljük őket, akkor felmerülhet a kérdés, hogy pontosan mit is kínál egy kreatív ügynökség? Ugyanis a kreatív, a marketing, és a média ügynökség egymásnak nem szinonimái. Úgyhogy megéri tiszta vizet önteni a pohárba.

Fotó: Unsplash

Mi is az a kreatív ügynökség?

Ahogy fentebb említettük, a különböző szakkifejezések ugyan hellyel-közzel lefedhetik egymást, lévén egyes feladatok itt is, ott is megjelenhetnek, ugyanakkor mégsem szinonimák.

A budapesti kreatív ügynökség kreatív tartalmak előállításával foglalkozik. Azaz hathatós közbenjárásával a különböző márkák erőssége, ismertsége, sikeressége jelentős mértékben növekedhet. Ami a konkrét szolgáltatásokat illeti, leginkább a sokszínűség az a jelző, ami a legjobban rátapint a lényegre. Arculattervezés, webfejlesztés, vizuális tartalomgyártás, szövegírás, közösségi média menedzsment, seo. Ezek pusztán a legfontosabb területek, de a felsorolásnak itt még korán sincs vége.

Hogy mitől jó egy kreatív ügynökség? Attól, hogy részt vállal a vállalat egységes arculatának kialakításában, valamint egyedi színnel ajándékozza meg a márkával kapcsolatos kommunikációt. Az ügyfélkapcsolati munkatársak hídként funkcionálnak, azaz összekötik a szakembereket az ügyfelekkel. Míg a kreatív gárda tagjai a szakmát testesítik meg, az egyéni igények alapján speciális stratégiával állnak elő, majd lépésenként meg is valósítják azt.

Íme, egy újabb fogalmi tisztázás!

Az online marketing lehetőségét kínáló ügynökség ezzel szemben, illetve emellett olyan szolgáltató cég, ami részben, vagy teljesen átveszi a megrendelő marketinggel kapcsolatos feladatait. Ebben benne van a stratégiák készítése, az intézkedések végrehajtása, valamint az eredmények analízise a jövőbeni fejlődés érdekében. Az ügynökségek általában a marketing különböző területeire specializálódnak. Akadnak cégek, akik kizárólag részterületekkel foglalkoznak, de komplex szolgáltatásokat kínáló vállalatok is elérhetőek.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!