Vezető és sín nélküli “okosvonatot” tesztelnek Kínában

Megkezdte a próbaüzemelést a kínai Csucsou városSzellemváros a kínai Manhattan. ában az Autonomous Rail Rapid Transit (ART) elnevezésű, vezető nélküliFélreállította egy rendőr a Google egyik vezető nélküli autóját. tömegközlekedési eszköz, amely a fejlesztő leírása szerint a vonatRekordhosszúságú gyorsvasútvonal épült Kínában. , a villamosA budapesti vízilabda Eb alkalmából útjára indult a szurkolói villamos. és a buszEgy szarvas csapódott a szélvédőn keresztül egy osztrák buszba. keresztezése. Az elektromos meghajtású jármű felsővezeték és sínek nélkül közlekedik, szenzoraival érzékeli a neki felfestett útvonalat és az úton lévő akadályokat. Az első kísérleti példány egy 3,1 kilométeres szakaszon közlekedik a Sennung színház és egy sportközpont között, de tervezik a pálya kibővítését egy 9 kilométeres hurokká.

A rövid távú közlekedésre szánt jármű kifejlesztője, a CRRC ZhuzhouBevásárlóközpontok tetején építettek kertes házakat Kínában. Locomotive Co. Ltd. vasúti járműgyár szerint az “okosvonat” sikeresen teljesített 24 órányi nonstop közúti tesztüzemet, és a háromkocsis – 32 méteres, 300 férőhelyes – változat egy példánya jövőA jövő vasúti közlekedése: átszállás egy mozgó vonatra. re megkezdi az üzemszerű működést Az újszerű elektromos jármű 10 percnyi töltés után 25 kilométert tud megtenni, óránként 70 kilométeres maximális sebességre képes.

A fejlesztő szerint az ART kiépítése töredékébe – ötödébe vagy még kevesebbe – kerül, mint egy kötöttpályás közlekedési hálózaté, például egy villamospályáé vagy egy metróvonalé. A CRRC főleg olyan közepes és kisebb városoknak ajánlja, amelyek nem engedhetnek meg maguknak egy drága metróhálózatot, vagy ahol túlságosan sokáig tartana annak kiépítése.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!