Radikális európai terv az autók gázolajfogyasztásának korlátozásáról

Határidő – 2050

Az Európai Unió radikális javaslatot tett az összes fosszilis üzemanyaggal működő jármű betiltásáról 2050-ig. Egy egységes európai közlekedési területről szóló ütemtervezetről tárgyalnak, melynek célja egy versenyképes és erőforrás-hatékony közlekedési rendszerMegépülhet az első hyperloop pálya az Egyesült Államokban. kialakítása. Az ütemezés szerint fokozatosan tiltanák be a benzinA legalacsonyabb benzinárak a világon. - és dízelüzemű járműveket, s 2050-től a teljes tilalom is lehetséges lenne. A közlekedésÖnvezető kamionokat teszteltek élesben a magyar autópályán - videó. elsősorban elektromos járművekkel, illetve egy egész kontinensre kiterjedő vasúti hálózattal valósulna meg.

Közlekedés

A kép illusztráció

Fő célok:

– A hagyományos üzemű járműk teljes betiltása a városokban.

A tervezet szerint már 2030-ra 50%-kal le akarják csökkenteni a városban közlekedő hagyományos üzemű autóAirPod - a levegővel hajtott autó. k számát. Nem mellékes, hogy a közúti balesetek számát is csökkentsék ezáltal.

– Csökkenteni a repülés és a hajóVízre tették a világ legnagyobb óceánjáróját. zás szén-dioxid kibocsátását – legalább 40 %-kal.

Az új típusú motorok, „üzemanyagok”, az egész közlekedési rendszer a hatékonyságot fogja növelni, és csökkenteni a szén-dioxid kibocsátását. Az új technológiaMegkezdte működését az EU saját GPS rendszere, a Galileo. kialakításában már az AirbusEurópai engedélyezését ünnepelvén kötelékben repült 5 Airbus utasszállító. A380 repülőgépUtasok toltak meg egy repülőgépet Szibériában. is fontos szerepet játszik: a hagyományos harmadosztályos kialakítású gép 100 km-en 3 liter üzemanyagot fogyaszt – ahol egy átlagos hibridAmerikai kutatók ember-sertés hibrid embriót állítottak elő. autónak kell 4 liter (nem is beszélve a hagyományos autókról és az utasok számáról).

– A közepes távú személy- és áruszállítást a vasúti és vízi közlekedés feladata legyen (akik min. 300 km-t utaznak, vasúton tehetik meg csupán)

Az EU közlekedési biztosa Siim Kallas elismerte, hogy ezek valóban nagyon „radikális és ambiciózus célok”, s hozzátette, hogy „nem a mobilitás megfékezése a cél”. Ha ezt valóban komolyan fontolgatják, akkor ez hatalmas beruházásokat fog jelenteni a jövőA jövő vasúti közlekedése: átszállás egy mozgó vonatra. re nézve.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!