A keresőoptimalizálás (SEO) mindent megold? Előnyök és korlátok

A keresőoptimalizálás (sokszor SEO, angolul search engine optimization) nagyon trendi, divatos kifejezés napjainkban. Sokan ezt csodaszernek gondolják, és azt ugyan ki lehet jelenteni, hogy keresőoptimalizálás nélkül nincsen siker, ez magában nem old meg minden problémát (milyen egyszerű is lenne az élet, nem igaz?).

Miért elengedhetetlen a keresőoptimalizálás?

Nemcsak az online marketing vált (relatíve) új szakmává az utóbbi időben, hanem mára már a keresőoptimalizálás (SEO) önmagában is. Ez a tudomány elsősorban az üzenet eljuttatásáról szól az érdeklődőknek, vagyis potenciális ügyfeleknek, vevőknek. Hiszen honnan tudná meg nagyszámú ember, hogy Kecskeméten ki a legjobb duguláselhárító, hol van a legjobb PC bontó a 9. kerületben vagy hogy hol lehet a legjobb áron elérhető, kézzel készített, személyre szabott ajándékokat venni a világhálón.

Míg néhány évtizeddel ezelőtt a telefonkönyv vagy szaknévsor segíthetett az embernek, ma már egyre többen fordulnak az internethez és “Google bácsihoz” a megoldásért. Ki dönti el, hogy mi lesz az első találat, ha azt írjuk be a Google keresőbe, hogy villanyszerelés? Természetesen a Google maga, vagyis a Google (egyik) algoritmusa. Mondhatjuk, hogy egy keresőoptimalizálás szakértő feladata a Google algoritmusának a nagyon beható ismerete.

A szakma részei többek között a technikai SEO, a tartalomépítés, a (professzionális) weboldal készítés és a linképítés is. Mindezen altémák együtt segítenek abban, hogy egy adott vállalkozás eljusson az őt megillető helyre a Google keresőben bizonyos kulcsszavak esetében.

Mik a keresőoptimalizálás korlátai?

A legfontosabb korlátok az alábbiak:

1.) Ha a kínált termék vagy szolgáltatás nem jó minőségű, akkor elégedett vevők nélkül nem lehet nagy forgalmat és sikeres vállalkozást felépíteni.

2.) Ezzel összefüggésben olyan terméket vagy szolgáltatást, amelyre nincs komoly igény, sokkal nehezebb “felpörgetni”.

3.) A versenyhelyzet és a versenyben részt vevő szervezetek mérete is fontos: egy sarki elektronikai szaküzlet nehezen tudja felvenni a versenyt a Media Markttal: ez nemcsak a fizikai való világra igaz, hanem az online térre is. Ez persze nem is kellene, hogy cél legyen.

4.) A keresőoptimalizálás nem olyan, mint egy egyszerű rendszer leprogramozása: nem arra van szükség, hogy adatokat tápláljunk a rendszerbe, majd amint készen vagyunk, ott leszünk egy adott kulcsszóra a Google keresőben az első vagy valamelyik első helyen. A SEO türelemjáték: Rómát sem egy nap alatt építették fel, a Google algoritmusát sem lehet így befolyásolni (aki az utóbbi időben ezt megpróbálta, az komoly hátrányba került).

Röviden: szükség van a SEO-ra?

Igen. Enélkül nincs siker, de a SEO nem olyan, mint a lottó 5-ös: nem keddről szerdára fogja felforgatni az életünket. Azonban a lottóval ellentétben ez egy valós szakma, amely valóban, komolyan segít a legtöbb esetben.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!