Hogyan lehet jó álláshirdetést írni?

Amennyiben egy cégnél megüresedik egy pozíció, amire új embert szeretnének felvenni, akkor van néhány dolog, amire oda kell figyelni. Mindenekelőtt szem előtt kell tartani azt, hogy olyan álláshirdetés kerüljön összeállításra, ami vonzó a potenciális jelöltek számára.

Sok esetben ugyanis ezen áll vagy bukik az, hogy olyan emberek jelentkezzenek a hirdetésre, akik beleillenek a vállalat miliőjébe, és akik valóban alkalmasak lehetnek az adott munkakör betöltésére.

Ha látni szeretnénk néhány pozitív példát, akkor tekintsük meg a SalgotarjanAllas Job Portál oldalt, ahova nap mint nap kerülnek fel olyan hirdetések, amik iránymutatóak lehetnek számunkra.

De nézzük, hogy mik a legfontosabb dolgok, amiket mindenképp érdemes szem előtt tartanunk, ha azt szeretnénk, hogy a feladott hirdetés célt érjen!

Pontosan fogalmazzuk meg a betölteni kívánt pozíciót!

Az álláskeresők, akik a hirdetések között böngésznek, legelőször azok címét olvassák el, és ez alapján döntik el, hogy érdemes-e továbbolvasniuk a szöveget. Ez azt jelenti, hogy ha nem fogja meg őket a címsor, akkor nemes egyszerűséggel továbbgörgetnek. Nem kell nagy dolgokra gondolni, bőven elég, ha konkrétan megfogalmazzuk a betölteni kívánt pozíciót, hiszen a jelentkezők döntő többsége célzottan szokott keresni. 

Adjunk egy rövid leírást a cégről!

Senkit sem szeretnénk arra biztatni, hogy hosszasan írjanak a cég történetéről, tevékenységi köreiről vagy egyéb jellemzőiről, annak ugyanis utána tudnak nézni azok, akiket jobban is érdekel a meghirdetett állás. Ugyanakkor nem árt 1-2 mondatban írni a vállalat kultúrájáról, értékrendjéről, ugyanis az álláskeresők számára ezek is fontos szempontok lehetnek. 

Használjuk a megfelelő nyelvezetet!

Nem kérdés, hogy a hirdetésben szerepelnie kell az elvárásoknak, a követelményeknek, ugyanúgy, ahogy a juttatásoknak is. Arra viszont már kevesebben figyelnek, hogy mindezt milyen stílusban tálalják. E tekintetben rendkívül fontos, hogy tudjuk, pontosan kiknek címezzük a hirdetést. Fiataloknak, középkorúaknak, nyugdíjasoknak? Ennek megfelelően kell ugyanis megválasztani a hangnemet, a megszólítást és a szöveg stílusát.

Emeljük ki a pozíció előnyeit!

Az is nagyon fontos, hogy világos legyen az álláskeresők számára, miért annyira különleges az adott cég vagy pozíció, mitől más, mint a többi? Ez lehet például a home office, a fiatalos csapat, a fejlődési lehetőség vagy akár egy olyan karrierút, amit a jelentkező végigjárhat a vállalaton belül. Az előnyök kiemelése segít abban, hogy az adott munkahely vagy munkakör megfogja az álláskeresőket, és úgy érezzék, hogy érdemes elküldeniük az önéletrajzukat.

Látható tehát, hogy van néhány fontos dolog, amikre mindenképp oda kell figyelnünk, ha ütős szöveget szeretnénk írni. Ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy mihamarabb megtaláljuk azt az embert, aki sikeresen be tudja tölteni a meghirdetett pozíciót.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!