Kai Tak – landolás a legendás repülőtéren

1998 júliusában véget ért egy korszak Hong KongKowloon Walled City - a Bűnös város. életében. Bezárt a világ talán leghíresebb reptere, a Kai Tak repülőtérSzokatlanul közel került egymáshoz egy fel- és egy leszálló repülő [videó]. . A helyiek számára a városKísértetvárosok világszerte. felett forduló óriásgépek egy állandó veszélyforrás, a pilótáknak pedig komoly kihívás volt ez a légikikötő. A legendás repülőEgyedül utazott a repülőgépen egy szerencsés utas. tér sok pilótának okozott nehéz perceket, míg a repülőgépSzokatlanul közel került egymáshoz egy fel- és egy leszálló repülő [videó]. rajongók imádták a toronyházak között elzúgó BoeingA világ legnagyobb épülete - a Boeing Everett-i üzeme. 747-esek vagy MD-11-esek miatt. Kai Tak a Kowloon-öböl nyugati oldalán feküdt. Tőle észak-északkeletre 600 méteres hegyek magasodnak. A repülőtértől közvetlenül délre a Viktória Kikötő, illetve a Hong Kong szigetA világ öt legkisebb lakott szigete. található, szintén 640 méteres csúcsokkal. A repülőtér közelében, Nyugat-Kowloonban toronyházak tucatjai épültek, ezek fölött, illetve között kellett a gépeknek landolniuk. Az sem könnyítette meg a leszállást, hogy a repülőtérnek egyetlen kifutópályája volt, s a 13-asról nem volt érdemes túlfutni, hacsak nem akart valaki egyenesen a kikötő vizébe csobbanni.

Kai Tak repülőtér

Kai Tak repülőtér

Kai Tak repülőtér

A pilóták csak tökéletes megközelítés esetén tudtak landolni a repülőgépekkel: ha későn kezdték el a fordulót, ha nem süllyedtek elég alacsonyra, a rövid futópályára nem lehetett leszállni. Az amúgy is nehéz manővert tovább nehezítette az, hogy nagyon gyakori itt a köd, eső, és oldalszél, ami roppant nehézzé tette a leszállást. Szerencsére nem sok komolyabb balesetNéhány nappal a cél előtt az óceánba zuhant a Föld körüli repülésére indult 17 éves fiú kisgépe. történt a repülőtéren. Talán a leghíresebb az Air China 605-ös járatának balesete volt. 1993-ban a kapitány a legnagyobb monszunSzínes festmények bukkannak elő az utcákon, ha elered az eső. idején próbálta meg letenni a repülőgépet, azonban a rossz időjárási körülmények miatt nem sikerült a landolásSzokatlanul közel került egymáshoz egy fel- és egy leszálló repülő [videó]. és a gép becsúszott a kikötő vizébe. Szerencsére senki sem sérült meg komolyabban, de a gépet leselejtezték. A repülőtér túlzsúfoltsága, a veszélyesSzokatlanul közel került egymáshoz egy fel- és egy leszálló repülő [videó]. megközelítési eljárás miatt a kormány végül bezárása mellett döntött, és 1998-ban Hong Kongban az új reptér, a Chep Lap Kok repülőtér kezdte meg működését.

Kai Tak repülőtér

Kai Tak repülőtér

Kai Tak repülőtér

Kai Tak repülőtér

Kai Tak repülőtér

Kai Tak repülőtér

Kai Tak repülőtér


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!