Az átlátszó Pontiac

Az átlátszó Pontiac-ot a General Motors építette az 1940-es Világkiállításra. A GM két átlátszó autót fejlesztett ki a New Yorkban rendezett Kiállításra, melyek közül az egyik egy hét ablakos Deluxe túra autó, a másik az öt ablakos Torpedo túra autó.

A Pontiac Deluxe Six megalkotásához a GM együttműködött a Rohm & Haas vegyipari céggel, akik korábban kifejlesztették a plexi üveget. A négy ajtós Pontiac rajzait felhasználva a Rohm & Haas egy pontos másolatot épített, és az autót fém helyett, plexivel vonta be. A gumirészek és az autó kerekei is fehérek voltak. Egyetlen ilyen jármű megépítése 25.000 dollárba került, ami csillagászati összegnek számított.

Az átlátszó Pontiac

A második autót, a Torpedo Eight modellt sietősen építették az 1940-ben tartott Golden Gate Expóra, amit Treasure Island-en, egy mesterségesen épített szigeten rendeztek meg a San Francisco öbölben. A szellem autónak nevezett Pontiac modellek bejárták nemzeti autókereskedéseket, miután saját bemutatójuk bezárt. Az 1940-ben készült Pontiac Deluxe Six az egyetlen köztudottan megmaradt ilyen autó.

A kereskedésekben tartott kiállítások után a Washingtonban található Smithsonian Institution épületébe került, és itt is maradt a II. világháború ideje alatt. Ezután kereskedőhöz került Pennsylvaniába, majd 1975-ben a szintén pennsylvaniai Don Barlup megvásárolta. Barlup részlegesen helyreállította az autót az S&H Pontiac of Harrisburg megbízásából, majd 1979-ben eladta Leo Gephart gyűjtőnek. A jelenlegi tulajdonos apja az 1980-as évek elején vásárolta meg az autót Gepharttól, és azóta változatlanul a család tulajdonában van.

Az átlátszó Pontiac

Az átlátszó Pontiac

Az átlátszó Pontiac

Az átlátszó Pontiac

Az átlátszó Pontiac


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!