Út a pokolba – a világ legveszélyesebb szövetségi autóútja

Az A-360-as jelzésű (korábban M-56) Lénának is nevezett 1235 km-es szövetségi autóHihetetlen autóbaleset - konténer lapított ki egy autót, de túlélték az utasok. utat, ami a Nyever folyóEltűnt egy boszniai tó vize. l egészen Jakutszkig vezet, 2006-ban a világ egyik legveszélyesebb útjává nyilvánították.

22

Hihetetlen, de igaz: itt valamikor helyenként műút volt. 1924-ben kezdték az építkezést, ami először csak a transzszibériai vasútvonalat kötötte össze az aldani aranybányákkal (683 km), majd 1933-ra még egy 100 km-es szakasszal bővült az út és végül 1962-ben érte el Jakutszkot.

100

Az úttal a legnagyobb probléma az, hogy az örök fagy birodalmában halad, így a legtöbb helyen a szövetségi autóút nem más, mint egy hét méter szélességű földút. A leghosszabb szakaszon teljességgel hiányzik a burkolat és az olvadás, a belvíz, valamint heves esőzések idején az olyan elpusztíthatatlannak gondolt szovjet autók is elsüllyednek a sártengerben, mint a ZIL, az UralOrda - a világ leghosszabb víz alatti gipszkristály barlangja. , vagy a KRAZ.

Amennyiben fogytán az üzemanyag, a felkészületlen utazókat a fagy- és az éhhalál is fenyegetheti. Több roncsot hagytak magára az út mentén, de volt már olyan eset is, hogy az elakadtak  a járművet is felgyújtották a mentőcsapatok megérkezéséig. Arra is többször volt már példa, hogy teherautók vezetői öngyilkosok lettek, mert a több millió rubel értékű árú a lassú előrehaladás miatt nyáron megromlott.

A-360 autóút

Aszfaltozott részeket csak néhány helyen találunk és itt történik a legtöbb balesetElpusztult egy autópályán szállított zsiráf, aki felüljárónak csapódott. , amit általában azzal magyaráznak, hogy az off-road viszonyok után lanyhul a sofőrök figyelme. Nyáron személyautóval és mikrobusszal átlagban 23-26 óra alatt teszik meg a Nyerjungri és Jakutszk közötti 780 km-t. Az út egy részének az amortizálódását gyakran az egykori vasútElkészült a világ leghosszabb és legmélyebben futó alagútja. építési munkálatokkal hozzák összefüggésbe: az építőanyagokat ideszállító teherautók sokasága és súlya alatt az út minősége igen hamar megromlott és újra elmocsarasodott az út. Mindezek ellenére a mai napig ez az egyetlen út, amelyen elérhetik Jakutszkot a köztársaság déli részén élők.

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút

A-360 autóút


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!