Önvezető kamionok indultak útnak Németországból Hollandiába

Az európai kamionkonvojos versenyTough Guy Challenge - a világ legkeményebb versenye. (European Truck Platooning Challenge) részeként három önvezető kamiont indult útnak Németországból Hollandiába. A három Mercedes-Benz Actros virtuálisan összekapcsolódva menetel egymás mögött Stuttgartból Rotterdamba. A járműveket a Highway Pilot, vagyis autóHihetetlen autóbaleset - konténer lapított ki egy autót, de túlélték az utasok. pálya-pilóta nevű rendszerrel szerelték fel, ami részben önálló közlekedést tesz lehetővé, ez azt jelenti, hogy a tehergépkocsi az autópályákon magát vezérli, de a vezetőnek felügyelnie kell az irányítást, azért, hogy szükség esetén bármikor beavatkozhasson. A Highway Pilot-nak van előoldali radarja és sztereókamerája, valamint bevált asszisztensrendszereket, például a követési távolságra felügyelő megoldásokat alkalmaz.

onvezeto-kamionok

Az önvezető kamionok előnye, többek közt az állandó üzemkészség, hiszen a rendszer sosem fáradt vagy figyelmetlen, illetve a hatékonyság is jelentős mértékben nő. Az optimális sebességváltások miatt kevesebb a gyorsítás és a fékezés, kevesebb üzemanyagot használnak el. A káros anyagok kibocsátása akár 5-7 százalékkal is csökkenhet. Az önvezető kamionok sokkal rövidebb (15 méteres) követési távolságot tudnak tartani ezáltal is csökkentve a fogyasztást. A Highway Pilot a fékasszisztense tizennégyszer gyorsabban reagál, mint egy ember, ezzel nagymértékben csökkenti a balesetek veszélyét.

onvezeto-kamionok-3

onvezeto-kamionok-2

“A balesetek 97 százaléka az emberi tényezőkre vezethető vissza, és a gépek összességében biztonságosabban vezetnek, mint az emberek. A vezető nem válik feleslegessé, hiszen mindig lesz egy sofőr a kabinban, ő gondoskodik majd arról, hogy ne legyen probléma. Ugyan a vezetést teljesen átadhatja a gépnek, a fékezést és a gyorsítást is, de ellenőriznie kell az utat” – mondta Wolfgang Bernhard, Daimler AG vezetője.

A kamionok tehát egyelőre csak emberi felügyelettel közlekedhetnek. A vállalat azzal számol, hogy az első sorozatban gyártott, részben önállóan közlekedő tehergépkocsik 2-3 éven belül megjelenhetnek. A járműgyártó vállalat vezetője szerint a teljesen önállóan közlekedő járművek megjelenéséig még várni kell, ehhez a jövőben további jogszabályok kidolgozására és bevezetésére lesz szükség. Az Egyesült Államokban, főleg Kaliforniában már egyre aktívabban foglalkoznak a megfelelő szabályozás megalkotásával.

VIDEÓ:

Forrás: sg.hu


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!